loading...
معلمانه
آخرین ارسال های انجمن
ashtari بازدید : 136 دوشنبه 01 دی 1393 نظرات (0)

به نام خدا

گوش شیطون کر این چند روزه خبرها ی خوبی از دانشگاه فرهنگیان میشنویم.امیدواریم این خبرها ادامه داشته باشه و به همینجا ختم نشه چون تازه داریم به دانشگاه های دیگه نزدیک میشیم و حالا حالا ها تا تبدیل شدن به یک دانشگاه مطلوب فاصله داریم . البته دکتر فخاری از وقتی که اومدن واقعا دارن تلاش میکنن تا بتونن شرایط مناسبی رو برای دانشجوها آماده کنن و بخاطر تلاش هاشون ازشون تشکر میکتیم اما اینم به آقای فخاری میگم که ما یادمون نرفته با چه شور و هیجانی کار رو شروع کردن و چه قول هایی به دانشجو ها دادن از جمله جلسه آسیب شناسی دانشگاه فرهنگیان که خیلی وقت پیش قرار بود تشکیل بشه و بنا به دلایلی که از خیلیاش ما هنوز اطلاعی نداریم تشکیل نشد.بازم بگم از وقتی دکتر فخاری اومدن واقعا شرایط برای دانشجوها بهتر شده به عنوان کوچکترین کار از نظافت غذاخوری یاد میکنم که در طول سه ترم گذشته ندیده بودیم.(دکتر دوستت داریم).

 

حالا بریم سراغ خواسته های ما دانشجو ها

اول از همه از دکتر فخاری تقاضا داریم تا یه جلسه با دانشجوها بزارن که از مسئولین دانشگاه هیچ کس غیر از خود دکتر در جلسه حاضر نباشه تا چند کلمه راحت و بدون رودربایستی درد دل کنیم.

یه خواسته دیگه هم داریم ، یه کرسی آزاد اندیشی میخوایم با موضوع امور فرهنگی و تربیتی در دانشگاه فرهنگیان که تقاضا میکنیم در اولین فرصت عملی بشه.

یه درخواست دیگه هم هست و اونم اینکه یه جلسه با دبیران کانونها و انجمن ها تشکیل بشه و  از مسئولین پردیس فقط خود آقای دکتر حاضر باشند تا درباره ادامه فعالیت های کانونها و انجمن ها صحبت کنیم که در حال حاضر تعدادی از این کانون ها و انجمن ها تا تحقق یافتن برخی خواسته هاشون غیر فعال شدن که اگه این کانونها و انجمن ها تعطیل بشن دانشگاه به یه باتلاق تبدیل میشه.

خبرها رو یادم رفت بگم

۱) راه اندازی سامانه کتابخانه های دانشگاه فرهنگیان

آدرسش رو سایت پردیس زینب کبری هست اما رو سایت پردیس شهید باهنر نیست، ولی چرا؟

۲)راه اندازیه پست الکترونیک دانشگاه فرهنگیان

اینم باز آدرسش روی سایت پردیس زینب کبری هست ولی رو سایت پردیس شهید باهنر نیست، بازم چرا؟

۳)صدور کارت دانشجویی چند منظوره

با اینکه میدونیم به ما دانشجوهای ورودی ۹۱ وصال نمیده و داغ کارت دانشجویی به دل ما میمونه ولی خب ما هنوز امید داریم.

یا علی

سجاد اشتری 

mohammadsorena بازدید : 342 چهارشنبه 21 آبان 1393 نظرات (0)

به اطلاع می رساند سامانه یادگیری الکترونیکی فرهنگیادا، سامانه تخصصی دانشگاه فرهنگیان برای ارائه خدمات مختلف یادگیری الکترونیکی و تعامل در فضای مجازی میان اساتید و دانشجویان این دانشگاه است که اخیرا راه اندازی شده است.   کلیه دانشجو معلمان گرامی با استفاده از شماره دانشجویی خود به عنوان کد کاربری و شماره شناسنامه خود به عنوان رمز عبور می توانند به سامانه فرهنگیادا در لینک http://elearn.cfu.ac.ir/ وارد شده و اطلاعات شخصی خود اعم از نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، نام کامل پردیس محل تحصیل، نام شهر محل تحصیل را تکمیل فرمایند.

بدیهی است حساب کاربری آن دسته از کاربرانی که اطلاعات خود را حداکثر تا 30 آبان سال جاری تکمیل نکرده باشند از روی سامانه حذف خواهد شد.

ashtari بازدید : 82 چهارشنبه 07 آبان 1393 نظرات (0)

 

محمود نیلی احمد آبادی همانطور که انتظار میرفت نتوانست اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را جلب کند.نمایندگان مجلس با ۱۶۰ رای مخالف ۷۹ رای موافق و ۷ رای ممتنع به محمود نیلی احمد آبادی اعتماد نکردند.

maleki بازدید : 1031 چهارشنبه 30 مهر 1393 نظرات (0)

   

                                                                     http://elearn.cfu.ac.ir 

                                                          سامانه اموزش مجازی دانشگاه فرهنگیان 

   

                                                                   لطفا نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام نمایید                                                                                                                                شماره کاربری: شماره دانشجویی 

                                                                   رمز عبور : شماره شناسنامه 

 

ashtari بازدید : 101 چهارشنبه 23 مهر 1393 نظرات (0)

 

به نام خدا

ما معمولا زمان را به عنوان یک کالای واقعا باارزش قلمداد نمیکنیم.گرچه اغلب میشنویم که مردم میگویند "وقت طلا است" ، اما به گونه ای رفتار نمیکنیم که همانند طلا به ان اهمیت  دهیم ، اگرکسی کیف مارابامحتویات پانصدهزارتومان برباید وقت قابل ملاحظه ای را برای پیداکردن ان صرف میکنیم.اما اگر کسی پنجاه دقیقه از وقت ما برباید رهایش میکنیم که برود.

قبل از برنامه ریزی درباره اینکه چقدر و چگونه وقت را صرف کنید لازم است از میزان دقیق زمانی که در اختیار دارید مطمئن شوید. برنامه درسی هفتگی تنظیم کنید تا میزان ساعتی که صرف  درس خواندن و کارهای جانبی کرده اید را پیداکنید. هنگامی که ساعات مطالعه دروس مختلف را درطول هفته جمع آوری می‌کنید و آن را با نتیجه ای که ازامتحانات گرفته اید در کنار هم تحلیل میکنید تازه متوجه می‌شوید که درکدام درس به تلاش بیشتر نیازمندید و همین موضوع به شما کمک میکند که بتوانید نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید؛نقاط ضعف خود را بهبود دهید و بر روی نقاط قوت خود سرمایه گذاری ویژه داشته باشید.همزمان  به تنظیم گزارش کار روزانه اقدام کنید.این  به شما کمک میکند که بدانید چقدر زمان برای امورات زندگیتان  کنار گذاشته اید یا کارهایی راکه دقیقا موجب اتلاف وقت شده اند راپیدا کنید و آنها را کاهش دهید.

برای مدیریت زمان و برنامه ریزی رویکرد "زندگی در دنیای واقعی" را پیش ببرید.در دنیای واقعی بعضی کارها آنگونه که ما میخواهیم پیش نمی رود. اتفاقاتی می افتد که دور از انتظار است . راه حل پیشنهادی این است که معمولا پنج درصد از روزتان را برای کارهای پیش بینی نشده در نظر بگیرید و با این کار به برنامه تان انعطاف بدهید تا به واقعیت نزدیک تر شود.

شما بهترین راهنما برای خودتان هستید.هیچ کس به اندازه خودتان دلسوز زمان درحال گذرتان نیست پس سعی کنید خوتان برای خودتان برنامه ریزی کنید.

شماباید در همه حال تلاش کنید تا هر روزتان از روز قبل و هففته های قبل بهتر باشد.

یاعلی

نوری بازدید : 129 سه شنبه 22 مهر 1393 نظرات (0)

بی نشاطی یا کم نشاطی چهره ورودی

عبوسانه و بدون لبخند وارد شدن

با عجله وارد شدن

حضور و غیاب ندایی (اسامی تک تک فراگیران را خواندن)

صرف وقت زیاد در مورد مناسبت ها

عدم اجرای ارزشیابی تشخیصی

ashtari بازدید : 216 دوشنبه 14 مهر 1393 نظرات (0)

گروه جهادی کمیل در راستای خدمت رسانی به محرومین در سال 93 تشکیل و طی 7 روز به شناسایی مناطق مختلف منطقه ای از بخش قورچی باشی از توابع شهرستان خمین را برای فعالیت انتخاب نمود.و از تاریخ 9/5/93 سه نفر از اعضای گروه به عنوان پیش رو در محل مورد نظر مستقر گردیده و سایر اعضای گروه مرکب از 57 نفر از برادران و خواهران بسیجی واعضای هلال احمر در منطقه حضور یافتند و ازمورخ 12/5/93عملیات عمرانی شامل احداث سرویس بهداشتی مسجد روستای قلعه منصور تا حد سفت کاری ، احداث و تکمیل سرویس بهداشتی مدره روستای سوک نقاشی و رنگ کاری مدارس روستاهای چهارچشمه ،جوادیه و سیف الدین و امور تربیتی فرهنگی و هنری شامل کلاس زبان ،انگلیسی ،ریاضی ،خیاطی ،آشپزی ،قرآن ،احکام و ... در روستاهای برفیان ،دره گرم ، سوک ،فرقس ، جوادیه ، چهارچشمه آغاز و تا روز 23/5/93 ادامه داشته است و در این تاریخ کلیه اعضای گروه منطقه را ترک و به موطن خود مراجعت نموده اند.

جهت تقدیر از جهادگران اردوی زیارتی مشهد تدارک دیده شده است.

به ادامه مطلب مراجعه کنید...

نوری بازدید : 124 پنجشنبه 10 مهر 1393 نظرات (0)

دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان با همکاری ستاد عتبات دانشگاهیان، ثبت‌نام برای اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات را آغاز کرد.
دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان با همکاری ستاد عتبات دانشگاهیان، اقدام به اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات از اول آبان۹۳ تا ۱۰ دی ۹۳ (ایام مصادف با محرم و صفر) می‌کند.

بنابراین گزارش، دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان به پردیس‌های استانی اعلام کرد که می‌توانند با ثبت‌نام متقاضیان، تعداد تقاضای ارائه شده را حداکثر تا ۱۵ مهر ۹۳ به صورت مکتوب به دفتر نهاد در سازمان مرکزی دانشگاه، اعلام کنند.

در صورتی که بعد از تاریخ فوق در خواستی در این خصوص ارسال شود، دفتر نهاد هیچ گونه تعهدی برای تعیین سهمیه درخواستی نخواهد داشت و اولویت تأمین سهمیه و کاروان در ایام خاص به عهده ستاد عتبات دانشگاهیان خواهد بود.

شایان ذکر است، اعزام‌ها به صورت هوایی و زمینی و سهمیه‌ها با ارائه وام به مبلغ ۱۰ میلیون ریال برای زائرین در نظر گرفته شده است.
(خبرگزاری فارس)

نوری بازدید : 107 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

نمایندگان مجلس از گزارش‌های مردمی واصله به کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر نبود آموزگار در برخی از دبستان‌های کشور از جمله تهران خبر می‌دهند. تهران نیز با کمبود ۴۰۰ آموزگار به استقبال سال تحصیلی رفت.
به گزارش افکارنیوز، کمبود آموزگار در مقطع ابتدایی یکی از چالش‌هایی است که آموزش و پرورش در بحث نیروی انسانی با آن مواجه بوده به گونه‌ای که بر اثر عدم توازن نیروی انسانی در این وزارتخانه، در مقطع متوسطه اول و کلان شهرها نیروی مازاد و در مقطع ابتدایی با کمبود نیرو مواجه هستیم.

ashtari بازدید : 89 دوشنبه 07 مهر 1393 نظرات (0)

بسم رب الشهدا و الصدیقین

به مناسبت هفته دفاع مقدس پایگاه بسیج دانشگاه فرهنگیان (پردیس شهید باهنر اراک) اقدام به اکران فیلم های سینمایی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت کرده است که برنامه اکران به شرح زیر می باشد .

1 - فیلم « چ » ساخته ابراهیم حاتمی کیا                            شنبه 5 مهرماه ساعت 17

2 - فیلم « روزهای زندگی » ساخته پرویز شیخ طادی            یک شنبه 6 مهرماه ساعت 17

3 - فیلم « تنهای تنهای تنها » ساخته احسان عبدی پور       دوشنبه 7 مهرماه ساعت 20:30

4 - فیلم « آنچه گذشت » ساخته سجاد امیر یزدانی              سه شنبه 8 مهرماه ساعت 20:30

5 - فیلم « ذهن خاموش » ساخته مهرداد خوشبخت             چهارشنبه 9 مهرماه ساعت 20:30

6 - فیلم « خاک و مرجان » ساخته مسعود اطیابی                پنج شنبه 10 مهرماه ساعت 20:30

7 - فیلم « استرداد » ساخته علی غفاری                           جمعه 11 مهرماه ساعت 20:30

نوری بازدید : 140 چهارشنبه 02 مهر 1393 نظرات (0)

فرآیند خرید کتاب های تخصیص یافته به پردیس ها و مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان به پایان رسیده است و هم اکنون در مرحله ی تفکیک سازی بر اساس رشته محل ها می باشد.

سرپرست اداره کل اسناد، انتشارات و کتابخانه های دانشگاه فرهنگیان، با بیان این مطلب، اعلام کرد: کتاب های منتخب استادان و مدیران گروه های درسی 16 رشته ی کارشناسی پیوسته از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در راستای تجهیز کتابخانه های پردیس ها و مراکز آموزش عالی این دانشگاه، توسط معاونت پژوهش و فناوری تهیه شده و در آینده ای نزدیک ارسال خواهد شد

نوری بازدید : 174 سه شنبه 01 مهر 1393 نظرات (0)

اساساً هرکشوری پایان جنگ ویا هر بحرانی را گرامی می دارد. مگر در پایان هشت سال دفاع مقدس ما پیروز مطلق میدان نبرد نبوده ایم؟ که شروع جنگ که از تلخ ترین روزهای دفاع مقدس است را گرامی می داریم. در این مقاله ما سعی می کنیم که به این مساله بپردازیم که چرا هفته اول جنگ به نام دفاع مقدس نام گذاری شده است؟
و با تاکید بر این که بیش از نیمی از جمعیت کشور را جوانان زیر ۳۰ سال تشکیل می دهند. و با توجه به اهمیتی که دوران دفاع مقدس در تاریخ معاصر ایران داردکه همواره در پی بروز هر جنگی، شاهد جدایی بخش هایی از این سرزمین پهناور به دست بیگانگان بوده است.
به گونه ای که می توان گفت در دویست سال گذشته، یعنی از زمان «فتحعلی شاه قاجار» به بعد، نزدیک به یک میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران جدا شده است. اما علی رغم پشتیبانی قدرت های بزرگ از عراق، روند مذکور در جنگ ایران و عراق ادامه پیدا نکرد و سرفصل جدیدی از تاریخ ایران را در صفحات تاریخی به ثبت رساند. در این جنگ نه تنها یک وجب از خاک ایران در دست نیروهای عراقی باقی نماند، بلکه عراق به عنوان کشور متجاوز به نظام بین الملل معرفی شد.
پس چرا؟
بسیاری از جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب کمترین توجه را به آن دارند و کمترین خاطره های آن دوران مهم را با خود ندارند. با توجه به این که هنوز نسلی که مستقیم در دفاع مقدس حضور داشته است زنده و گواه تاریخی این واقعه عظیم است.(رزمندگان،آزدگان،جانبازان وخانواده معظم شهدا)

مقاله حاضر به چهار بخش تقسیم گردیده است: ابتدا وضعیت ایران قبل از جنگ ، در بخش دوم وضعیت ایران در شروع جنگ و بخش سوم پایان جنگ و بخش چهارم بعد از جنگ.

نوری بازدید : 96 دوشنبه 24 شهریور 1393 نظرات (0)

طی بخش نامه جدیدی که به نمایش در اومده بود تو سایت بیشتر پردیس ها و وبلاگ ها نباید این ماه کسری از حقوق ما میشد اما امروز برخلاف تمامی صحبت ها باز هم همون روند ادامه پیدا کرد.

من به شخصه تصمیم گرفتم که دیگه درباره حقوق حرفی نزنم و انتقادی هم نداشته باشم .

فقط یک سوال برای من پیش اومده و اون این بدهی که تو فیش حقوقی نسبت به دانشگاه داریم .مبلغ خیلی زیاد 991744119 ریال که من حساب کردم ما تا مهر 95  حدود 24 ماه حقوق میگیریم اگه به طور متوسط 200 هزار تومان هم هرماه از ما کم بشه میشه ی چیزی حدود 4800000 .

این یعنی 5 میلیون تومان باز بدهکارید .دو راهکار براتون میمونه.

یک-بعد از دانشگاه هم همچنان کسری حقوق داشته باشید.

دو-دنبال یک وام 5 میلیونی باشید و یکباره خیال خودتون رو راحت کتید.

از این به بعد تا جایی که بتونیم درباره حقوق حرفی نخواهیم زد.

مکن ز کسری حقوق خود شکایت که بخش نامه ای تازه در راه است.

نوری بازدید : 226 دوشنبه 24 شهریور 1393 نظرات (0)

اولین روز دبستان بازگرد

 کودکی ها شاد و خندان باز گرد    

 باز گرد ای خاطرات کودکی  

 

                                 بر سوار اسب های چوبکی                                  

 
 

خاطرات کودکی زیباترند
                                             یادگاران کهن مانا ترند                                                     

 

درسهای سال اول ساده بود
                                       آب را بابا به سارا داده بود

 


درس پند آموز روباه و خروس
                                      روبه مکار و دزد و چاپلوس

 


روز مهمانی کوکب خانم است
                                   سفره پر ز بوی نان گندم است

 


کاکلی گنجشککی باهوش بود
                                       فیل نادانی برایش موش بود

 


با وجود سوز و سرمای شدید
                                    ریز علی پیراهن از تن می درید

 


تا درون نیمکت جا می شدیم
                                      ما پر از تصمیم کبری می شدیم

 


پاک کن هایی ز پاکی داشتیم
                                            یک تراش سرخ لاکی داشتیم

 


کیفمان چفتی به رنگ زرد داشت
                                      دوشمان از حلقه هایش درد داشت

 


گرمی دستانمان از آه بود
                                          برگ دفتر ها به رنگ کاه بود

 


مانده در گوشم صدایی چون تگرگ
                                 خش خش جاروی، با پا ، روی برگ

 


همکلاسیهای من یادم کنید
                                             باز هم در کوچه فریادم کنید

 


همکلاسیهای درد و رنج و کار
                                          بچه های جامه های وصله دار

 


بچه های دکه سیگار سرد
                                           کودکان کوچک اما مرد مرد

 


کاش هرگز زنگ تفریحی نبود
                                        جمع بودن بود و تفریقی نبود

 


کاش می شد باز کوچک می شدیم
                                      لا اقل یک روز کودک می شدیم

 


یاد آن آموزگار ساده پوش
                                    یاد آن گچها که بودش روی دوش

 


ای معلم نام و هم یادت به خیر
                                        یاد درس آب و بابایت به خیر

 


ای دبستانی ترین احساس من
                                        بازگرد این مشقها را خط بزن

                       بازگرد این مشقها را خط بزن  . . . . .

saman20 بازدید : 177 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (0)

این پست رو بعد از مدت ها غیبتم انتخاب کردم تا یادآوری کرده باشم که یک اشتباه  میتونه سرنوشت یک فرد رو کاملا بهم بزنه و اون فرد رو به ناکجا آباد برسونه .ای کاش بتونیم شاگردامون رو درک کنیم ،خودشون،خواسته هاشون و تمام چیزهایی که برای جلب توجه بروز میدن از خودشون.

یادمون باشه خیلی  از بزرگان ما از روی همین نیمکت ها به این مقام رسیدن .پس خودمون رو بشناسیم و بدونیم هستند کسانیکه با ما به مخالفت بپردازند و ما رو مورد انتقاد قرار دهند.

به ادامه مطالب توجه کنید......

musavi بازدید : 151 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (0)

مجله خبری فرهنگیان:

به گزارش سرویس آموزش و پرورش خبرگزاری پانا؛ علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در جمع فرهنگیان کاشمر گفت: در برنامه ششم توسعه به دنبال اجباری کردن آموزش در دوره ابتدایی و متوسطه یک هستیم و امیدوارم دولت و مجلس آن را تصویب کنند.
وی با بیان اینکه دختران دانش‌آموز نسبت به پسران از اولویت بیشتری برخوردار هستند، از توسعه مدارس شبانه‌روزی دختران به ویژه در متوسطه دوم و توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد. وی افزود: تلاش آموزش و پرورش سراسر کشور برای ثبت‌نام دختران در مدارس از اولویت‌های جدی است که دنبال می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش با ابراز تاسف از اینکه در بعضی از مناطق و روستاها خانواده‌ها اجازه ثبت‌نام دختران خود را در مدارس نمی‌دهند، بیان کرد: امسال به مدیران آموزش و پرورش تاکید جدی کرده‌ام که باید خانه به خانه مراجعه و دانش‌آموزان را شناسایی و در مدارس ثبت‌

musavi بازدید : 247 یکشنبه 16 شهریور 1393 نظرات (0)

وام های دانشجویی از تسهیلاتی است که صندوق رفاه دانشجویی برای تامین نیاز دانشجویان در اختیار آنها می گذارد. وام های دانشجویی دارای انواع و شرایط مختلفی است که دانشجویان یا توجه به نیازها و شرایط خود به گرفتن این تسهیلات اقدام می کنند، اما سوال اینجاست که چرا نامی از این صندوق در دانشگاه فرهنگیان مشاهده و شنیده نمی شود؟! چرا سایت این صندوقhttp://bp.swf.ir/login.aspx برایمان ناآشناست؟! چرا ضوابط و قوانین وزارت علوم به صورت سلیقه ای در دانشگاه فرهنگیان اجرا می شود؟! آیا بحث حقوق و استخدامی است و دانشجومعلمان مستثنی؟ یا هنوز دعواها و کشمکش ها ادامه دارد و مشخص نیست که مادر دانشگاه وزارت علوم است یا آموزش و پرورش؟!

صندوق رفاه دانشجویان هر ساله تسهیلاتی را بصورت وام (تحصیلی – مسکن – ازدواج – خوابگاه – بیمه – خدمات درمانی) و ودیعه مسکن به دانشجویان دوره روزانه و وام های تحصیلی و ضروری به دانشجویان ممتاز و نمونه و وام ضروری به دانشجویان مبتکر، قهرمان ورزشی و دانشجویان دوره شبانه ارائه می نماید.

دانشجویانی که از وام های دانشجویی استفاده می‌کنند موظف هستند بعد از تمام شدن تحصیلاتشان این وام ها را به صندوق رفاه دانشجویی برگردانند. خبرنامه دانشجویان ایران در این گزارش جزئیات کامل را در مورد وام های دانشجویی منتشر می کند.

ashtari بازدید : 90 شنبه 15 شهریور 1393 نظرات (0)

به نام خدا
برای چندمین بار بود که وزیر آموزش و پرورش از کمی بودجه وزارتخانه‌اش گله می‌کرد؛ علی‌اصغر فانی هفته گذشته گفت که اگرچه بودجه آموزش و پرورش افزایش داشته است، اما بازهم نیازمند به خصوصی سازی در آموزش و پرورش هستیم. وزیر تأکید کرد که از کل بودجه آموزش و پرورش، 99 درصد آن صرف حقوق کارکنان می‌شود و تنها 1 درصد باقی‌مانده به آموزش و پرورش و کیفیت آن اختصاص دارد! اگرچه تلخی این واقعیت، پنهان شدنی نیست، اما جابجایی مالی و سوء مدیریت در چنین شرایطی، قوز بالاقوز است! مطالب زیر را خوانندگان فرهنگی کیهان به دفتر روزنامه ارسال داشته‌اند که گویای سوءمدیریت مالی در وزارت آموزش و پرورش و تضییع مستمر حق‌الناس، آن هم در لوای بخشنامه‌های ابلاغی است! هر یک از این دو مطلب، شفاف‌سازی مسئولان این وزارتخانه را می‌طلبد، و البته گفتنی‌های دیگری هم در این مورد وجود دارد!

دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی است که می‌بایست مبدا تحولات جامعه باشد و به پرورش روح و فکر معلمان آینده این سرزمین بپردازد؛ با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید، امید می‌رفت اوضاع کلی این دانشگاه سروسامانی بیابد، اما متاسفانه این روزها به حاشیه‌هایی نامیمون گرفتار آمده است. طبق تبصره ذیل ماده 6 قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان به جهت شبانه‌روزی بودن موظف است امکانات رفاهی عمومی از قبیل خوابگاه، سلف سرویس و... که در سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی ارائه می‌شود در اختیار دانشجو معلمان قرار دهد و در مقابل، هزینه ارائه این خدمات، متناسب با سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از وجوه پرداختی به دانشجو معلمان کسر گردد و همچنین مادامی که خدماتی ارائه نمی‌گردد طبعا نباید هزینه‌ای از دانشجو معلمان دریافت گردد. به موجب تفاسیر سلیقه‌ای که هر دوره توسط مسئولین دانشگاه صورت پذیرفته در بازه‌های زمانی متفاوت، هزینه‌های مختلفی بابت استفاده از امکانات رفاهی عمومی از دانشجو معلمان کسر گردیده است. برای مثال ترم بهمن 91 در اکثر پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان از دانشجو معلمان فقط 300000تومان، ترم مهر 92 در برخی پردیس‌ها 120000 تومان و در برخی دیگر نیز مبالغ بیشتری از دانشجو معلمان دریافت شد. اما این پایان ماجرا نبود و از ابتدای بهمن 92، طبق بخشنامه به شماره د/100/5269/50000 مورخ 1392/9/19، ماهیانه 45درصد از حقوق هر دانشجو معلمی که از امکانات خوابگاه و سلف استفاده می‌گردد کسر گردید.
موارد نقض صریح قانون در این بخشنامه کم نیست:
مورد اول: طبق تبصره ذیل ماده 6 قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش، هزینه‌هایی که بابت امکانات رفاهی عمومی از وجوه پرداختی به دانشجو معلمان کسر می‌گردد می‌بایست متناسب با سایر دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باشد اما درحال حاضر طبق بخشنامه به شماره د/100/5269/50000 مورخ 1392/9/19، ماهیانه 45درصد از حقوق یک دانشجو معلم صرفا به جهت هزینه خوابگاه و غذا کسر می‌گردد، یعنی ماهیانه تقریبا 200000 تومان که جمعا به ازای هر ترم بیش از 800000تومان می‌شود. آیا حتی یک دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی هم به این میزان بابت هزینه خوابگاه و غذا می‌پردازد؟!
مورد دوم، کسر از حقوق دانشجو معلمان در ایامی همچون تابستان، عید نوروز و سایر تعطیلاتی است که دانشجو معلمان از هیچ کدام از خدمات دانشگاه فرهنگیان (خوابگاه و غذا و...) استفاده نمی‌کنند. این درحالی است که طبق تبصره ذیل ماده 6 قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش تنها زمانی می‌بایست از حقوق دانشجو معلمان هزینه کسر گردد که از امکانات رفاهی عمومی نظیر خوابگاه و غذا و... استفاده کنند. مورد نقض آشکار این قانون را در بخشنامه به شماره 50000/2765/200/د مورخ 1393/4/21 دانشگاه فرهنگیان که به قانون مذکور نیز استناد کرده است می‌توان یافت. یعنی حتی در ایام تابستان، از تیرماه سال جاری به میزان 45درصد از حقوق دانشجو معلمان در قبال خدماتی که دانشگاه فرهنگیان به ایشان ارائه نداده کسر می‌گردد. (تصویر فیش حقوقی) آیا این نقض صریح قانون نیست؟ مگر در تابستان چه خدماتی به دانشجو معلمان ارائه می‌شود که 45درصد از حقوق آنان کسر می‌گردد؟!
محمد علی امینی

منبع:http://kayhan.ir/fa/news/

نوری بازدید : 67 جمعه 14 شهریور 1393 نظرات (0)

پیرو این شیوه نامه ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﺩﻭﺭﻩ ﻛﺎﺭﺷﻨﺎﺳﻲ ﭘﻴﻮﺳﺘﻪ ﺳﺎﻝ تحصیلی 94-93 ﺻﺮﻓﺎً ﺑﻪ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ ﺫﻳﻞ ﺗﻘﺴﻴﻢ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﻧﺪ:

1. ﻛﺴﺮ %45 ﺍﺯ ﺣﻘﻮﻕ ﻭﻣﺰﺍﻳﺎﻱ ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻧﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯﻱ ( ﺍﺯ ﻗﺒﻴﻞ ﺧﻮﺍﺑﮕﺎﻩ ﻭﻏﺬﺍ ﻭ…)  ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻛﺎﻣﻞ ﺩﺭ ﻃﻮﻝ ﻫﻔﺘﻪ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ.
2. ﻛﺴﺮ %25  ﺍﺯ ﺣﻘﻮﻕ ﻭ ﻣﺰﺍﻳﺎﻱ ﺳﺎﻳﺮ  ﺩﺍﻧﺸﺠﻮﻳﺎﻥ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻣﻜﺎﻧﺎﺕ ﺷﺒﺎﻧﻪ ﺭﻭﺯﻱ  ( ﺑﻪ ﺍﺳﺘﺜﻨﺎﻱ ﺧﻮﺍﺑﮕﺎﻩ) ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻲ ﻧﻤﺎﻳﻨﺪ ( ﺍﻓﺮﺍﺩﻱ ﻛﻪ ﻣﺸﻤﻮﻝ بخشنامه شماره 50000/4370/500 مورخ 92/8/18 ﻣﻮﺿﻮﻉ ﺗﺮﺩﺩ ﻣﻲ ﮔﺮﺩﻧﺪ.)

در ایام تابستان فقط 10  درصد از حقوق و مزایای دانشجویانی که مشمول پرداخت (45 درصد)می گردند کسر می گردد.

از دانشجویان مشمول 25 درصد مبلغی کسر نخواهد شد.(((بماند که فقط از 3 ماه تابستون فقط یک ماه مونده))

 

برای دریافت شیوه نامه روی قسمت زیر کلیک کنید

 

 

دانلود

منبع:پورتال پردیس شهید مقصودی همدان

امیدوارم این شیوه نامه واقعا اجرا بشه چون واقعا همه بچه ها خسته شدند هر روز یک بخشنامه جدید و درصد های جدید.

musavi بازدید : 86 پنجشنبه 06 شهریور 1393 نظرات (0)

بررسی برگزاری آزمون صلاحیت دانشجو معلمان برای ورود به آموزش و پروش

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور از تدوین پیش نویس منشور حقوقی دانشجویان دانشگاه فرهنیگیان خبر داد و گفت:در راستای تدوین این منشور برگزاری آزمون جامع صلاحیت دانشجو معلمان برای ورود به خدمت در اموزش و پرورش در دست بررسی است.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی»دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه خراسان ،دکتر محمود مهرمحمدی در اختتامیه دومین دوره از اردوی فرهنگی معرفتی حیات طیبه ویژه دانشجو معلمان پسر سراسر کشور که امروز ششم شهریور ماه در پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد اظهار کرد:احتمال قریب به یقین برگزاری آزمون جامع سنجش صلاحیت و شایستگی های دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در آینده قطعی خواهد شد و در این زمینه اقداماتی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه بر اساس برگزاری این آزمون تنها دانشجویانی که تایید شوند میتوانند در شغل مقدس معلمی مشغول به خدمت در آموزش و پرورش شوند،خطاب به دانشجو معلمان ادامه داد:عدم تایید صلاحیت حضور در کلاس بیخ گوش شماست و باید از حالا پذیرای پیامدهای این آزمون جامع باشید.

 

 

musavi بازدید : 158 پنجشنبه 06 شهریور 1393 نظرات (0)

 معلمي عشق است.اگر به عنوان شغل انتخابش کرده اي، رهايش کن و اگر عشق توست مبارکت باد.

کلام شهید رجائی

 

تعليم و تعلم از شئون الهي است و خداوند، اين موهبت را به پيامبران و اولياي پاک خويش ارزاني کرده است تا مسير هدايت را به بشر بياموزند و چنين شد که تعليم و تعلم به صورت سنت حسنه آفرينش درآمد.

انسان نيز با پذيرش اين مسئوليت، نام خويش را در اين گروه و در قالب واژه مقدس «معلم» ثبت کرده است. معلم، ايمان را بر لوح جان و ضميرهاي پاک حک مي کند و نداي فطرت را به گوش همه مي رساند. همچنين سياهي جهل را از دل ها مي زدايد و زلال دانايي را در روان بشر جاري مي سازد

دغدغه معلم هميشه اين است که حيات بشر، بر مدار ارزش ها و کرامت انساني بچرخد و شناخت خدا و مکتب و دين، همت اساسي آدمي باشد و هيچ بيگانه اي را مجال تجاوز به فرهنگ ارزشي دين و ميهن فراهم نيايد.

در اين مسير خطير، بزرگاني گام نهاده اند که نامشان بر تارک زمان مي درخشد. علامه شهيد استاد مرتضي مطهري (رحمه الله) از همين طايفه مقدس است که در سنگر تعليم و تعلم، به قله هاي رفيعي دست يافت تا آنجا که معمار انقلاب اسلامي ـ که خود معلمي بزرگ است ـ همه آثارش را مفيد مي داند و بهره برداري از آنها را سفارش مي کند ...

نوری بازدید : 122 پنجشنبه 06 شهریور 1393 نظرات (0)

روانشناس کودک با تأکید بر توجه والدین و اولیای مدرسه به اختلالات یادگیری و درمان آن در سال‌های ابتدایی گفت: اگر کودک نتوانست الفبا را یاد بگیرد، آن را با خمیر درست کنید یا از او بخواهید تا آنها را روی شن بنویسد.

بدرالسادات همایونیان  با اشاره به ناتوانی‌های یادگیری به عنوان یکی از دلایل افت تحصیلی در کودکان و نوجوانان اظهار داشت: اگر معلمی بتواند در محیط مدرسه و در سالهای ابتدایی مشکلات یادگیری را کشف کند و کودک را به دلیل این مشکلات سرزنش نکند در حل این مسئله بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به نقش والدین به ویژه مادران در شناسایی مشکلات یادگیری کودکان گفت: نقش مادر در این زمینه بسیار اهمیت دارد، مادر و معلم می‌توانند در شناسایی و درمان اختلالات یادگیری گام‌های مؤثری بردارند.

نوری بازدید : 124 پنجشنبه 06 شهریور 1393 نظرات (0)

وزیر آموزش و پرورش گفت: روزی که «دانشجومعلم» وارد مدرسه می‌شود، روز بسیار حساسی است و برخورد با وی باید حساب‌شده باشد، چرا که باعث علاقه‌مندی یا بیزاری او نسبت به شغلش می‌شود


علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در میزگرد ساماندهی و بهسازی نیروی انسانی که در سالن همایش‌های رازی در حال برگزاری است، اظهار داشت: راه تحول در آموزش و پرورش از معلم می‌گذرد و تحول در سازمان، تحول در نیروی انسانی است و به همین دلیل دانشگاه فرهنگیان نهاد استراتژیک آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان باید تبدیل به دانشگاهی در فراز دانشگاه‌ها شود و هر گونه نیاز دانشگاه نیز باید تأمین شود.

فانی افزود: دانشگاه فرهنگیان دو رسالت تربیت معلم و بهسازی نیروی انسانی آموزش و پرورش را برعهده دارد و یک کار خوبی که در دانشگاه فرهنگیان وجود دارد طرح کارورزی است که یکی از وجوه تمایز این دانشگاه با دانشگاه‌های دیگر است و این در مدیریت منابع انسانی روش استاد ـ شاگردی گفته می‌شود و روزی که دانشجومعلم وارد مدرسه می‌شود روز بسیار حساسی است و برخورد با وی باید حساب‌شده باشد، چرا که باعث علاقمندی یا بیزاری او نسبت به شغلش می‌شود.

parisa بازدید : 174 سه شنبه 04 شهریور 1393 نظرات (0)

سلام....

بالاخره صهیونیست ها کوتاه آمدند و تسلیم آتش بس بلند مدتی شدند که در آن عمده شرایط مقاومت از جمله رفع محاصره غزه لحاظ شده است .

من از صمیم قلب به تمام شما دوستان این پیروزی بزرگ رو تبریک میگم ..

امیدوارم دیگه هیچ وقت شاهد صحنه های دلخراش جنگ علیه هیچ ملتی نباشیم .

...

ashtari بازدید : 352 دوشنبه 03 شهریور 1393 نظرات (0)

به نام خدا

سلام دوستان

هر چی فکر کردم به نتیجه نرسیدم عنوان پست رو چی بزارم

یجورایی هم عذر خواهیه، هم درد دله ، هم شکایته ، هم ...

بگذریم ولی در کل اینبار حرفام شخصیه

musavi بازدید : 430 سه شنبه 14 مرداد 1393 نظرات (0)

سلام به همه دوستان و همکاران عزیزم امروز این مطلب رو جایی بطور اتفاقی خوندم ،هر چند به ظاهر از زمان نگارش این متن مدتی میگذرد ولی با خودم گفتم بیام اینجا بذارمش تا شما هم نظراتتون رو دربارش بگید…

 

دانشگاه فرهنگیان ، عنوانـی است که علی احمدی وزیر آموزش و پرورش در دولت نهم به کار برد و از آن پس در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی ، اعضا به بحث و بررسـی در باره ی تأسیس یا عدم تأسیس این دانشگاه می پرداختند ؛ نهایتا در بهار سال ۱۳۹۰ با وجود مخالفت های زیـادی که از جانب برخی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی با ایجاد این دانشگـاه می شد

نوری بازدید : 95 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

بر اساس توافقنامه مشترک بین معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان،تاسیس نمایندگی خبرگزاری پانا،کرسی های آزاداندیشی و استفاده بهینه از اردوگاه های آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گرفت.
به گزارش سرویس خبر باشگاه معلمان جوان به نقل از خبرنگار سرویس آموزش و پرورش پانا، در جلسه ای که با حضور کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و حجت الاسلام و المسلمین صادق زاده معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان در دفتر معاونت پرورشی وزارت اموزش و پرورش برگزار شد؛ طرفین توافق کردند، در زمینه های فعالیت های قرآنی، فرهنگی و هنری و مشاوره ای و نیز خبری همکاری کنند.
کفاش در این جلسه ضمن معرفی همکاران و حوزه های کاری معاونت مربوطه تاکید کرد که دانشگاه فرهنگیان می تواند در گسترش و تعمیق فعالیت های دینی، فرهنگی، هنری و پرورشی نقش به سزایی داشته باشد. دانش افزایی و ارتقاء علمی مربیان و کارکنان امور تربیتی نیز می تواند از جمله اهداف این توافق باشد.تاسیس نمایندگی خبرگزاری پانا در پردیس های دانشگاه فرهنگیان
در ادامه حجت السلام و المسلمین صادق زاده نیز پس از معرفی همکاران و تشریح حوزه های کاری و اهداف آنان، علاقه و اشتیاق خود را در زمینه همکاری های گسترده و 2 جانبه اعلام نمود و اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان در جهت ارتقاء علمی مربیان تربیتی به صورت آموزش ضمن خدمت تا سطح کارشناسی ارشد، به ویژه در رشته جامعه شناسی می تواند همکاری کند.
همچنین همکاری در زمینه های مختلف فرهنگی هنری و اجتماعی نظیر برپایی کرسی های آزاداندیشی و برپایی اردوها با استفاده از اردوگاه های آموزش و پرورش و همکاری در زمینه های خبری با ایجاد نمایندگی خبرگزاری پانا در پردیس های دانشگاه فرهنگیان مدنظر قرار گرفت.
در این جلسه مدیران کل فرهنگی هنری،اموراجتماعی و برنامه ریزی دانشگاه فرهنگیان آقایان بنایی،دهقانی و حجازی و مدیران کل، مسئولین و مشاوران حوزه ستادی وزارت آموزش و پرورش آقایان مسیب زاده، علی اکبرزاده، عیسی مراد، روستایی، دهقانی، دشتکی، هاشمی،رمضانی و بحری زاده حضور داشتند

نوری بازدید : 133 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه اردوی ملی دانشجوـمعلمان دانشگاه فرهنگیان در تابستان سال جاری برگزار می‌شود، گفت: این اردو جزو فعالیت‌های راهبردی دانشگاه است که در آن دانشجویان، شایستگی‌های خود را در عمل تمرین می‌کنند.

به گزارش سرویس خبر باشگاه معلمان جوان به نقل از خبرگزاری فارس، نشست خبری برگزاری طرح معرفتی، فرهنگی ویژه دانشجوـمعلمان دانشگاه فرهنگیان سراسر کشور امروز با حضور محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان و حجت‌الاسلام و المسلمین سید امین‌الله دادگر مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان برگزار شد.

محمود مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در سخنانی اظهار داشت: هدف این نشست اطلاع‌رسانی در خصوص یک هدف فرهنگی قابل توجه و مهم در دانشگاه فرهنگیان و برگزاری اردوی ملی این دانشگاه است.

وی ادامه داد: این اردو به نام حیات طیبه شناخته شده است و مسئولیت آن از حیث موضوع بر عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان بوده و جزو فعالیت دانشگاه است و همه معاونت‌ها در آن مشارکت دارند.

مهرمحمدی افزود: حیات طیبه شاه بیت و مفهوم کلیدی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و در حیات طیبه نیز هر آن چیزی که از جنس ارزش‌ها و فضیلت‌هاست، یافت می‌شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان یادآور شد: اگر دانشگاه فرهنگیان قرار باشد غایت حیات طیبه در آموزش باشد نقطه عظیمت و مهم‌ترین عاملی که باید روی آن انگشت گذاشته شود و منتقل‌کننده این اهداف است، معلم است که در وجود خودش این ارزش‌‌ها باید متبلور باشد و در رویارویی با نسل جدید یعنی دانش‌آموزان واسطه‌ای خیر برای آنها باشد و دانشگاه فرهنگیان به عنوان تربیت‌کننده معلم باید مسئولیت ویژه‌ای برای این هدف غایی داشته باشد و امر تربیت معلم معطوف به دستیابی به حیات طیبه باشد.

وی ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت می‌خواهد متحول باشد و ما به عنوان دانشگاه فرهنگیان مسئولیت بارزی در این خصوص داریم چراکه ما مبادرت به تربیت کسانی می‌کنیم که بیشترین نقش را در امر تعلیم و تربیت دارند و تحقق مراتبی از حیات طیبه در معلمان آینده به این معناست که دانشگاه فرهنگیان صرفاً آموزش‌محور نیست و بسیار فراتر از کاری است که در دانشگاه‌های متعارف انجام می‌شود و ما برای شکل دادن به چنین شخصیتی نیاز به فرصت‌سازی و خارج از کلاس درس داریم.

مهرمحمدی گفت: برگزاری اردوهایی که در تابستان سال جاری در پیش داریم جزو فعالیت‌های راهبردی دانشگاه فرهنگیان، تلقی می‌کنیم و با توجه به مفهوم حیات طیبه برداشت می‌شود که در این اردوها بسیاری از شایستگی‌های مورد نظر را دانشجویان در عمل تمرین کنند و این خیلی بیشتر از آموزش‌‌های درسی در کلاس، به دانشجوـمعلمان کمک می‌کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان این اهداف و تجربه‌ها را شامل مسئولیت‌پذیری جمعی، مشارکت در امور فردی و جمعی، توانمندی در کار گروهی برشمرد و افزود: فرصت برای کسب تجربه در زمینه‌هایی مثل جرأت‌ورزی، پیدا کردن ظرفیت نقد شرایط و موقعیت است که در این اردوها به شکل بارزتری ایجاد می‌شود.

نوری بازدید : 234 دوشنبه 06 مرداد 1393 نظرات (0)

معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه بودجه فرهنگی دانشگاه فرهنگیان نسبت به سال گذشته چند برابر می‌شود، گفت: برای هر دانشجو سرانه فرهنگی در نظر گرفته‌ایم و این، بودجه خاص فرهنگی‌ است.

به گزارش سرویس خبر باشگاه معلمان جوان به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین علیرضا صادق‌زاده قمصری، معاون فرهنگی دانشگاه فرهنگیان درگفت‌وگو با خبرنگار فارس، در پاسخ به این پرسش که «اولویت‌کاری و برنامه‌های مهم در معاونت فرهنگی دانشگاه فرهنگیان چیست؟»، اظهار داشت: هدف تربیت معلم تکوین و تعالی شخصیت معلمان و هویت حرفه‌ای آنها است؛ بنابراین در بخش تربیت نیروهایی که آغاز کارشان است و چه در بخش حوزه ضمن خدمت، هدف چیزی بیشتر از آموزش یکسری دانش‌ها و مهارت‌های معلمی است.

وی ادامه داد: می‌خواهیم شایستگی‌های معلمی شکل گیرد که این شایستگی‌ها برخی عام است که هر انسان باید داشته باشد و معلمان باید به طریق اولی داشته باشند و برخی شایستگی‌های مخصوص معلمی است؛ در هر حال هدف کسب شایستگی است نه فقط دانش‌افزایی به طریق رایج.

نوری بازدید : 105 سه شنبه 31 تیر 1393 نظرات (0)

باز هم این روزها بحث همه دانشجو های دانشگاه شده حقوق،حقوق و حقوق!!!!

نمیدونم چرا تو این ترم های گذشته حقوق های ما هم مثل تعرفه های خط های موبایل شده همش بالا پایین میشه.

یک بار شارژی میشه (ژتون)یک بار کارتی میشه (کارت غذا) یک بار قرار میشه چیزی نگیرن در عوض خدماتی هم ندن همون درصدهای معروف

حالا هم شده 45 یا 30 درصد .

ما بومی های اراک کلا تو این ترم 2 وعده یا خیلی زیاد 3 وعده ی غذایی دانشگاه بودیم .که در ماه خیلی خوش بینانه و دست بالا میشد 12 وعده.

بیایید ی حساب سر انگشتی معلمانه کنیم.

مساله یک-دانشجویی برای 12 وعده غذایی 140000 هزارتومان از حقوق کم می شود.حساب کنید هر وعده غذایی چقدر برای او تمام می شود.

140000/12=11.6666

جواب-هر .عده غذایی برای این دانشجو 11 هزار و 700 تومن  تمام می شود.در این پست به کیفیت غذا در قبال پول کاری نداریم.

مساله دوگر همان دانشجو در تابستان غذایی صرف نکند و همان مقدار کم شود .هر وعده غذایی چقدر میشود؟

بدون پاسخ

 

هممون میدونیم این اتفاق ها از سمت دانشگاه نیست و از دانشگاه مرکزی بخش نامه میاد و دانشگاه هم باید این بخش نامه ها رو اجرا کنه و بودجه کم ونبود اعتبارات لازم برای دانشگاه سبب تصمیم گیری ها میشه .

گذشته از جملات طنز بالا که شوخی و مزاح بود ما هم میدونیم چرخوندن دانشگاه تازه تاسیس با حداقل اعتیارات چقد سخته امایک خواهش از وزیر آموزش و پرورش ومسئولین دانشگاه فرهنگان داریم .نه تنها من بلکه تمامی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان خواستار این موضوع هستند.که برای یکبار هم که شده این موضوع خیلی کارشناسانه بررسی و نتایج به صورت کلی به تمامی پردیس ها اعلام شود.

نه اینکه یک استان هیچی بابت غذا و امکانات نگیره یکی بگیره حدااقل عدالت درباره همه رعایت بشه((((.من خبر ندارم اما بهم اطلاع دادن که هستند دانشجوهایی که از خوابگاه استفاده میکنند کل هفته ولی چیزی ازشون کم نمیشه اگر کسی اطلاع از این موضوع داره ممنون میشیم به ما هم صحت این خبر رو اعلام کنه.)))

باور کنید خیلی ها دارن الان به ما این نسبت ها رو میدن که ما برای پول وارد این دانشگاه شدیم خب چون بحث داغ بیشتر وبلاگ ها این موضوع شده.

جواب ما هم خیر هست  .من به نمایندگی دانشجوها میگم عشقی که به این کار داریم رو با هیچی عوض نمیکنیم و نخواهیم کرد و اگر هم اعتراضی هست فقط برای اینه که بیشتر بچه ها میخوان دیگه این مساله هرچه زودتر سرانجامی پیدا کنه و این همه هر روز از جا سخنی درز نکنه و ارامش بچه ها بهم بریزه.به امید خدا هر چه زودتر این بحث حقوق ها و درصد ها تموم میشه تا این شایعات بی پایه هم از بین خواهند رفت.

خواهش عاجزانه ما دانشجوها به عنوان بخشی از این دانشگاه این شده که یک بخش نامه همیشگی درباره حقوق ها اعلام بشه .تا حداقل ترم های باقی مونده رو بتونیم با تمرکز بیشتر روی درس ها پیش بریم.

اگر حرفی میزنیم هدفمون این هست که بتونیم با تمرکز بیشتری روی دروس توجه کنیم به هر شکلی این سالها خواهد گذشت پس چه بهتر با بار علمی زیاد این دانشگاه رو ترک کنیم.

به امید روزهای خوب برای دانشگاه فرهنگیان .

دعایی به زبان بچه های رشته ریاضی:

خدایا،حد درصد های کسری از حقوق ما دانشجو ها رو وقتی درصدها به سمت بی نهایت میل میکند .صفر بگردان.

خدایا در این شبهای عزیزدر انتگرال زندگی و در  مخرج گناهان ما رو در تقسیم اعمالمان صفر بگردان تا خوبی هایمان به بی نهایت میل کند.

خدایا در این روزهای مبارک برای همه بهترینها رو رقم بزن.

یا حق



musavi بازدید : 185 سه شنبه 31 تیر 1393 نظرات (0)

من این مطلب رو تو یکی از سایت ها خوندم و برام خیلی جالب بود.

نمیدونم این مطلب رو باور کنم یا حرف کتاب ها و معلمان جفرافی ؟

اگر کسی از دوستان اطلاعات کامل تری ممنون میشم بهم اطلاع بده .

کوه اورست یک کوه خیلی خیلی بزرگ است، اما آیا بلندترین در جهان است. درحقیقت خیر. این کوه در مقایسه با ارتفاع آن از سطح دریا بلندترین محسوب می‌شود اما مطابق اصول فنی کوهی بلندترین است که از قاعده تا قله‌ی آن بلندترین باشد و مانوکیا در رقابت بلندترین کوه بودن اورست را شکست می‌دهد.

musavi بازدید : 188 شنبه 28 تیر 1393 نظرات (0)
عشق والای انسانی مهمانان "ماه عسل" بار دیگر مخاطبان را غافلگیر و شرمنده کرد.

به گزارش صبحانه، شب گذشته در نوزدهمین روز از ماه مبارک رمضان ، ویژه برنامه ماه عسل برگ دیگری از قصه های بی نظیر ونایاب خود را مقابل چشمان تیزبین مخاطبان ورق زد.علیخانی با سلام به روی ماه هم وطنان نازنین ،گرانقدر ،مخاطبان خاص و ویژه خود وهمچنین آرزوی قبولی طاعات وعبادات آنها در این شبهای پر شان ومنزلت گفت: امیدوارم هر آنچه در دلتان رنگ و بوی آرزو گرفته، محقق شود واین ثانیه ها برای همه ی ما سرنوشت ساز باشد .مچکرم ،خوش آمدید.

پس از پخش تیتراژ با صدای مهدی یراحی، علیخانی متذکر شد: مهمانان برنامه امشب، شباهت و اشتراک مهمی با این شبها دارند.

مهمان خاص برنامه در ابتدا خانمی بود که روی ویلچر نشسته بود.

این خانم داستان زندگی خود را اینگونه توصیف کرد: اهل تبریز بودم واز همان کودکی دچار بیماری فلج اطفال بودم بعد از فوت پدرومادرم در سن یازده سالگی ،دایی ام من وبرادرم را  به تهران آورد وسرپرستی ما رابه عهده گرفت، بعد از چند سالی من وبرادرم ازدواج کردیم .

مادر در توصیف وصف حال و خصوصیات فاطمه بود و اینکه فاطمه ناراحتی و گریه‌ی من را متوجه می‌شود و هر زمان گریه کنم فاطمه دستانش را به صورتم می کشد که بی اختیار  بغضش را نتوانست نگه دارد و اشک هایش سرازیر شد در این میان ناگهان فاطمه متوجه گریه مادر  شد  و با بلند شدن از روی صندلی به سمت او رفت  و دست به صورتش کشید.

علیخانی حیرت زده از این صحنه‌ی بی نظیر و شگفت آور گفت: واکنش  فاطمه سند محکمی بر حرفهای شما بود.

 

من هم این را اضافه می کنم؛ که ای کاش همه‌ی ما جدا از شرمندگی یاد بگیریم و عمل کنیم نه اینکه تنها یک لحظه با دیدن و شنیدن قصه ی انسانهایی این چنینی فقط شرمنده شویم چرا که تنها  شرمندگی کافی نیست، خدایا مارا به این حال خوب و مرز از جنون وعشق برسان .

musavi بازدید : 177 جمعه 27 تیر 1393 نظرات (0)

 فضولی، کنجکاوی یا هر اسمی که رویش بگذارید، از آن حس هایی است که همه تجربه می کنند، بعضی بیشتر، بعضی کمتر! از آنجا که معمولا یاد می گیریم فضولی کار خوبی نست، خیلی با این حس خودمان مبارزه می کنیم، برای مثال توی دلمان به خودمان می گوییم: «آخه به تو چه؟» ولی فضولی همیشه هم بد نیست. بعضی وقت ها اصلا باید فضولی کرد. اگر مثل خیلی ها دائم با حس فضولی خودتان درگیرید .

نزدیک ظهر بود که بالاخره رسیدم به دفتر. از بس عجله کرده بودم فرصت نکرده بودم لباس مرتبی انتخاب کنم و به قیافه ام هم برسم. داشتم برگه های روی میز را ورق می زدم که باز سر و کله خانم فضول دفتر پیدا شد؛ «دیر رسیدی خانوم، کجا بودی؟» با لبخند زورکی جواب دادم: «کار اداری داشتم.» پرسید: «چرا اینقدر آشفته ای؟ نکته خواب موندی؟ ندیدم بیای بری آشپزخونه، باز بی ناهار موندی؟» همکارم را دیدم که از پشت میزش می خواست به من بفهماند که جوابش را ندهم

musavi بازدید : 113 جمعه 27 تیر 1393 نظرات (0)
مطالب زیر بر گرفته از مصاحبه با دو روان پزشک و مشاور یکی برای تعیین زمان طلایی آموزش خلاقیت به کودکان  و دیگری برای اموزش روشهای موثر در پرورش خلاقیت گلهای زندگیمان  انتخاب شده امیدوارم استفاده کافی را از این مطالب ببرید.

 


در گفتگو با دکتر شهرام ناصری روان پزشک و مشاور
شاید بارها از خود پرسیده باشید که چگونه می توانید آینده درخشانی را برای فرزندتان رقم بزنید؛ با صرف پول و امکانات فراوان یا با ایجاد فرصت تحصیل در بهترین مدارس؟ خوب است بدانید این کارها آینده فرزند شما را تضمین نمی کند زیرا اگر کودک با آموزش های ساده در سن مناسب به توانمندی های مناسب برسد، قادر خواهد بود در آینده فرد موفقی شود. والدین با توجه به نکات مهم تربیتی در دوران کودکی فرزندشان، اولین خشت های موفقیت وی را در آینده می گذارند و او قادر خواهد بود با اعتماد به نفس کافی گام های بعدی را بردارد.در این مطلب به اساسی ترین آموزش های کودکان ۵ تا ۷ سال پرداخته ایم که امیدواریم مورد توجه والدین قرار بگیرد.
نوری بازدید : 267 جمعه 27 تیر 1393 نظرات (0)
چكیده:                                                                                                
تاریخچه ی این تفكر كه انسان دارای توانایی ذهنی قابل اندازه گیری است ، حداقل به كتاب فرانسیس گالتون در سال 1869 با عنوان « نبوغ ارثی » برمی گردد . این نظریه سرآغاز نظریه ی روان سنجی جدید در ارتباط با توانایی های ذهنی بود . بعد از ایشان متخصصان زیادی به این عرصه وارد شدند و موجبات پیشرفتهای فراوانی را فراهم آوردند . ازآن جمله می توان به استنفورد بینه، سیمون، ترمن، مریل، وكسلر، هب، ترستون و استرنبرگ اشاره كرد .
 
بعد از این افراد در سال 1983 هاوارد گاردنر تئوری هوش های چند گانه را مطرح ساخت و عرصه ی تعلیم و تربیت را به كلی دگرگون ساخت . او معتقد بود كه انسان دارای هوش های زیادی می باشد كه در آغاز ایشان به هفت نوع هوش كه عبارتنداز :1- هوش بدنی- جنبشی  2- هوش بین فردی 3- هوش كلامی –زبانی 4- هوش منطقی-ریاضی 5- هوش درون فردی 6- هوش فضایی 7- هوش موسیقیایی ،  اشاره نمود كه بعدها در خلال مطالعات خود دو هوش دیگر تحت عنوان هوش طبیعت گرایی و و هوش وجود شناسی را نیز به این لیست اضافه نمود .
maleki بازدید : 328 چهارشنبه 25 تیر 1393 نظرات (0)
گفت و گو با دكتر فربد فدایی روانپزشك (گفت و گو از: فتانه راحمی پور)

با تشكر از فرصتی كه در اختیارمان گذاشتید، برای شروع خواهش می كنم «هوش» را از نظر علمی تعریف كنید. 
اكثر صاحب نظران در تعریف هوش می گویند: توانایی در حل مسایل و انطباق آن با شرایط تغییر یابنده محیطی افراد باهوش كسانی هستند كه می توانند مسایل و مشكلات جاری را براحتی حل و فصل كنند و خود را با محیط بگونه ای انطباق دهند كه كارها را بخوبی به پیش ببرند.


حدود 90 درصد مردم جامعه دارای ضریب هوشی بین 90 تا 110 هستند كه

نوری بازدید : 323 چهارشنبه 25 تیر 1393 نظرات (0)
    وقتی وارد یک تنگنا می‌شوید و همه چیز مخالف شما می‌شود، طوری که به نظرتان می‌رسد حتی یک دقیقه دیگر هم نمی‌توانید تحمل کنید، این دقیقاً همان زمان و مکانی است که جریان عوض می‌شود.» -- هریت بیچ استو

    مطمئنم که شما هم قبلاً در همچنین وضعیتی بوده‌اید. هر چقدر هم که سخت تلاش می‌کرده‌اید، همه تلاش‌هایتان به نظر بیهوده می‌رسیده است. اما نباید ناامید شوید، زیرا بعضی از بزرگترین پیروزی‌های زندگی برای کسانی اتفاق افتاده است که باوجود شرایط  خارجی، تحمل کرده‌اند. پیشرفت به سمت درک اهداف شخصی، پیشرفتی خطی و محدود نیست. موفقیت بعد از مجموعه‌ای از شکست‌ها، بن‌بست‌ها و پیروزی‌های کوچک اتفاق می‌افتد.

    تعداد صفحات : 2

    درباره ما
    وبلاگ معلمانه// با رویکردی مبتنی بر آموزش و یادگیری همراه با مطالب آموزشی و مفید برای همکاران و دانش آموزان .
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 180
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 79
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 21
  • بازدید امروز : 28
  • باردید دیروز : 37
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 178
  • بازدید ماه : 159
  • بازدید سال : 2,078
  • بازدید کلی : 84,611
  • کدهای اختصاصی
    تماس با ما

    قالب وبلاگ

    پشتیبانی

    [Comment_Title] - [Comment_Message] - [Comment_Date]